Sutteflaske og mælkebehov

7. december 2009

Alder:
6 mdr.

Sutteflaske og mælkebehov

Kære Helen

Jeg skrev til dig for to måneder siden vedrørende problemer med overgang til sutteflaske, Min datter vil ikke tage flaske og jeg vil gerne stoppe med at amme. Det er ikke lykkes endnu, men jeg kan snart ikke holde den længere og må finde en løsning på det.

Grunden til at jeg gerne vil stoppe er:

Min datter (6 1/2 måned) vågner oftere om natten nu end tidligere. Hun virker utilfreds med udbuddet at mælk og jeg føler heller ikke selv jeg har nok. Desuden har jeg fået en slags svampeudbrud på brystvorterne og revner hele vejen rundt yderst på brystvorterne, så det er enormt smertefuldt hver gang. (Har forsøgt forskellige cremer ..)
Og så skal jeg opereres til januar og så skal hun kunne passes af en anden...

Sådan her ser hendes døgn ud:

MORGENMAD Havregrød med frugt.
FORMIDDAG ammes.
FROKOST Forskellig slags grød eller grønsagsmos. bliver ammet lige efter.
AFTENSMAD Grøntsagsmos (er lige begyndt med lidt kød i).
SEN AFTEN ammes.
NAT ammes to gange.

Hun spiser rigtig godt ...

Annonce

... ved hvert måltid men vil altid gerne ammes lige efter, hvilket jeg ikke altid giver efter for. Forsøger i stedet at give vand eller mælk i glas.
Jeg giver hende vand i glas til hvert måltid, men hun er ikke særlig interesseret. Jeg blander i grøden hvad der svarer til 60 ml. MME

Hun sover iøvrigt rigtig godt - især i løbet af dagen. Om aftenen har hun sværere ved at falde til ro og vågner et par gange om natten for at spise, men falder hurtigt i søvn igen.

Tidligere har jeg forsøgt med flere forskellige MME'er samt forskellige sutteflasker, også med vand eller the i. Hun bliver decideret vred og vil ikke godtage flasken. Jeg har også giver MME med ske, det virker heller ikke.

Hvor meget mælk bør hun indtage nu? Hun får jo alt for lidt, hvis jeg stopper amningen. Hvis jeg nægter hende brystet, så er min største bekymring lige nu, om hun får væske nok. Vil så gerne høre hvordan du ser det og om du kan give mig et godt råd til at komme videre.

Tak for en fantastisk god brevkasse!!

Mange hilsner
Marie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder