Brev:
Sutteflaske og mælkebehov
7. december 2009
Alder:
6 mdr.
Sutteflaske og mælkebehov
Kære Helen
Jeg skrev til dig for to måneder siden vedrørende problemer med overgang til sutteflaske, Min datter vil ikke tage flaske og jeg vil gerne stoppe med at amme. Det er ikke lykkes endnu, men jeg kan snart ikke holde den længere og må finde en løsning på det.
Grunden til at jeg gerne vil stoppe er:
Min datter (6 1/2 måned) vågner oftere om natten nu end tidligere. Hun virker utilfreds med udbuddet at mælk og jeg føler heller ikke selv jeg har nok. Desuden har jeg fået en slags svampeudbrud på brystvorterne og revner hele vejen rundt yderst på brystvorterne, så det er enormt smertefuldt hver gang. (Har forsøgt forskellige cremer ..)
Og så skal jeg opereres til januar og så skal hun kunne passes af en anden...
Sådan her ser hendes døgn ud:
MORGENMAD Havregrød med frugt.
FORMIDDAG ammes.
FROKOST Forskellig slags grød eller grønsagsmos. bliver ammet lige efter.
AFTENSMAD Grøntsagsmos (er lige begyndt med lidt kød i).
SEN AFTEN ammes.
NAT ammes to gange.
Hun spiser rigtig godt ved hvert måltid men vil altid gerne ammes lige efter, hvilket jeg ikke altid giver efter for. Forsøger i stedet at give vand eller mælk i glas.
Jeg giver hende vand i glas til hvert måltid, men hun er ikke særlig interesseret. Jeg blander i grøden hvad der svarer til 60 ml. MME
Hun sover iøvrigt rigtig godt - især i løbet af dagen. Om aftenen har hun sværere ved at falde til ro og vågner et par gange om natten for at spise, men falder hurtigt i søvn igen.
Tidligere har jeg forsøgt med flere forskellige MME'er samt forskellige sutteflasker, også med vand eller the i. Hun bliver decideret vred og vil ikke godtage flasken. Jeg har også giver MME med ske, det virker heller ikke.
Hvor meget mælk bør hun indtage nu? Hun får jo alt for lidt, hvis jeg stopper amningen. Hvis jeg nægter hende brystet, så er min største bekymring lige nu, om hun får væske nok. Vil så gerne høre hvordan du ser det og om du kan give mig et godt råd til at komme videre.
Tak for en fantastisk god brevkasse!!
Mange hilsner
Marie